شركت هاي كوچك تهيه و توزيع هميشه بايد به دنبال راهي براي پيشرفت و بالا كشيدن خود باشند . بايد حواستان باشد كه ناكارآمدي هايي در كمين نشسته اند تا در روند كاري شما خودشان را نشان دهند . در غير اين صورت متاسفانه شانس سودآوري زياد را از دست مي دهيد .
يك مطالعه جديد نشان داده كه 43٪ از مشاغل كوچك موجودي خود را رديابي نميكنند ، حتي به صورت دستي . و 55٪ از مشاغل كوچك هم باز حتي به صورت دستي دارايي هاي خود را رديابي نمي كنند .
وقتي 20 تا 30 درصد از كل بودجه خود را صرف پشتيباني و مديريت موجودي خود مي كنيد بدون اينكه به اندازه كافي و به صورت جدي روي كارآمدي آن كار كنيد ، در واقع داريد آب در هاون ميكوبيد .
شما بايد پيشرفت كنيد ، وكليد اصلي موفقيت شما در دنبال كردن رقيبان هم سطحتان نيست ، بلكه در دنبال كردن غول ها صنعت شماست . و خب سوال اين است كه شركتهاي تهيه و توزيع موفق چگونه اين كار را انجام مي دهند؟ چه درسهايي مي توانيد از آنها بياموزيد؟
آنچه شركتهاي تهيه و توزيع موفق انجام مي دهند
اگر مي خواهيد عملكرد تهيه و توزيع خود را ساده تر در عين حال موثر تر كنيد و ظرف يك سال آينده افزايش حاشيه سود شما شروع شود ، چهار نكته داريم كه بايد آنها را ياد بگيريد .
1.در تكنولوژي پيش قدم باشيد
هيچ كس آمازون را متهم به ترس از فناوري نمي كند. اين غول خرده فروشي آنلاين عمده موفقيت خود را مديون اجراي جسورانه فناوري جديد براي ساده سازي تهيه و توزيع و مديريت موجودي است .
اين روزها اين شركت در حال استفاده از روبات ها براي انجام كارهايي است كه انسان ها قبلاً انجام مي دادند . مثلا از كارايي روبات ها در انبارهاي خود به روشهاي كاملاً جديد استفاده مي كند و اين باعث شده تا آمازون در خط مقدم اتوماسيون سازي تهيه و توزيع قرار بگيرد .
آمازون حتي شركتي براي توسعه ربات هاي خود دارد - Amazon Robotics- كه در سال 2012 آن را با 775 ميليون دلار خريداري كرد. امروز ، بيش از 100،000 ربات در سرتاسر جهان دارد و و ربات هاي بيشتر در راه است .
در كسب و كار شما :
شما احتمالاً صدها ميليون دلار براي شركت رباتيك خود نداريد ، اما بايد صنعت خود را براي پيشرفتهاي جديد در فناوري مشابه زير نظر بگيريد. هواپيماهاي بدون سرنشين نمونه خوبي از تكنولوژي جديد است كه كمك مي كند موجودي ، نظارت و حتي حمل و نقل را بسيار كارآمدتر از آنچه تا به امروز بشر موفق به انجام آن بوده را انجام دهد .
2.تنظيمات كوچك را جدي بگيريد
سرويس پارسل يونايتد مستقر در جورجيا UPS)) يكي از بزرگترين شركت هاي تهيه و توزيع كره زمين است كه نزديك به 66 ميليارد دلار درآمد در سال 2017 و بيش از 400،000 كارمند دارد . اين شركت تنها در طي تعطيلات اخير ، حدود 750 ميليون بسته را با كشتي ارسال كرد .
اين اعداد زيادي بزرگ است ، اما براي غول تهيه و توزيع ، به معني درست انجام شدن كار هاي كوچك است . اين خبر بسيار خوبي براي يك شركت تهيه و توزيع كوچك مانند شما است ، زيرا اين بدان معناست كه UPS روش هايي دارد كه مي توانيد روي شركت خود پياده سازي كنيد .
Rayford Collins متخصص سفارشي سازي زنجيره تامين UPS مي گويد : يك مرحله ساده مانند نگه داشتن جعبه ها و يا بسته بندي مواد نزديك به هم مي تواند تاثير زيادي داشته باشد.
شما همچنين مي توانيد به صورت استراتژيكي فهرست موجودي كالا را بچينيد تا فضا و هزينه هاي نيروي كار را به حداقل برسانيد .
در كسب و كار شما :
مدتي را براي بررسي عمليات كف خود اختصاص دهيد و با كارمندان خود مشورت كنيد. آيا كارگران مجبور هستند هر بار كه نياز به كشيدن جعبه دارند ، 3 متر راه بروند ؟ با تنظيم مجدد همه چيز ، ممكن است بتوانيد چند ثانيه از يك كار را حذف و به كار مهم ديگري اضافه كنيد.
3.حواستان به سير تحولات صنعت باشد
FedEx يكي ديگر از مهمترين شركت هاي توزيع است ، اما در چند سال اول پس از راه اندازي ، اين شركت با مشكل روبرو شد. در سال 1974 - تنها سه سال پس از آغاز به كار ، فدرال اكسپرس (نام آن زمان) بيش از 1 ميليون دلار در ماه از دست داد.
موسس آن ، فرد اسميت ، موفق شد در دقيقه نود شركت را نجات دهد ، او سرمايه گزاران را متقاعد كرد كه 11 ميليون دلار ديگر به اين كسب و كار تزريق كنند . اما باز هم رشد نكرد ، تا سال 1977 كه تغيرات در قوانين باعث برداشته شدن پاره اي محدوديت هاي حمل و نقل مسير هاي هوايي شد .
FedEx از اين پيشرفت بزرگ در صنعت استفاده كرد و نحوه كسب و كار خود را كاملاً تغيير داد و هفت فروند بوئينگ 727-100 را خريداري كرد كه بسيار بزرگتر از هواپيما هايي بود كه در حال پرواز بودند . فقط يك سال بعد ، اين شركت سهامي عام شد و شش سال بعد درآمد يك ميليارد دلار را گزارش كرد.
در كسب و كار شما:
اگر مي خواهيد در مديريت موجودي كالا موفق باشيد بايد از دنياي خود خارج شويد. بسياري از عوامل بيروني بر كسب و كار شما تأثير مي گذارد و شما بايد با ساير صنايعي كه با آنها تعامل داريد آشنا شويد. با آشنايي بيشتر با تغييرات در حقوق بين الملل ، تغييرات اقتصادي و نقش فزاينده تكنولوژي در تمامي عرصه ها ، مي توانيد تصميمات بهتري بگيريد و تصويري بزرگتر و شفاف تر از آينده كسب و كار خود كتصور شويد . و اين گونه شما به سمت سود بيشتر سوق داده مي شويد . روزنامه ها و مجلات تجارت را بخوانيد و در كنفرانس هاي صنعت شركت كنيد. دير يا زود اين چيزها براي شما مهم خواهند شد.
4.از يك نرم افزار خوب استفاده كنيد
مشاغل كوچك در اكثر اوقات در رديابي موجودي كالا عالي نيستند. مديريت موجودي مدرن آنقدر پيچيده است كه فرآيندهاي دستي آن به هيچ وجه امكان پذير نيست.
خوشبختانه ، راه حل بسيار سر راست است :
DHL ، نام بزرگ ديگري در دنياي توليد و توزيع است . كه قطعا نمي تواند به راحتي بدون نرم افزار خوب كار كند. براي مثال سيستم هاي مديريت انبار آنها تمام فرآيندهاي انبار را رصد و كنترل مي كنند ، با گمرك ارتباط برقرار مي كنند و تمام وقايع و فعاليت هاي مرتبط با هر بسته را ضبط مي كنند.
هيچ عمليات تهيه و توزيع بزرگي نمي تواند رديابي موجودي را ناديده بگيرد يا سعي در مديريت آن به صورت دستي نداشته باشد . پس چرا شما بايد ناديده بگيريد ؟ اين روزها ، نرم افزار به راحتي مي تواند كارهايي كه چند ساعت در روز از شما وقت مي گيرد را خيلي سريعتر انجام دهد .
نرم افزار انبارداري راديكال مي تواند تأمين كنندگان شما را مديريت كند ، حمل و نقل را پيگيري كند ، بسته ها را رديابي كند ، انبار شما را مديريت كند، مدل هاي قيمت گذاري سفارشي ايجاد كند و تقريباً هر كار ديگري كه مربوط به مديريت موجودي كالا باشد .
در كسب و كار شما :
اگر راه حل نرم افزاري براي مديريت موجودي نداريد ، يا اگر نرافزار موجود را دوست نداريد ، زمان آن است كه به رايان پرسيس اعتماد كنيد. شركت رايان پرسيس ارائه دهنده انواع نرم افزارهاي سازماني مي باشد .
- ۵۱ بازديد
- ۰ نظر